Traumatöö laste ja noortega kunstiteraapias

Lastega töötavad spetsialistid puutuvad kokku nii laste/noorte argipäeva, nende rõõmude kui ka muredega. Kuidas mõista, et lapse mure on trauma ja vajaks psühholoogi/terapeudi sekkumist? Kuidas reageerida ja kuhu pöörduda kui laps räägib väärkohtlemisest? Kuidas toimub lapse/nooruki traumatöö kunstiteraapias ning kas sellest on abi? Kuidas saaks trauma üleelanud last igapäevaselt toetada? Need ja paljud teised küsimused saavad koolitusel kindlasti vastuse.

Koolituse eesmärgiks on lastega ja noortega töötavale spetsialistile traumatöö tutvustamine kunstiteraapia erinevate juhtumikirjelduste abil ning lapse/nooruki trauma käsitlemine.
Üha enam on hakatud meedia vahendusel käsitlema teemasid, mis puudutavad laste leina, väärkohtlemist, vanemate lahutuse mõju lapsele, seksuaalset väärkohtlemist jne.
Oleme lugenud/kuulnud erinevatest juhtumitest ning tundnud kaasa trauma läbi elanud lastele ja peredele. Tegelikkuses väiksema või suurema trauma läbi elanud lapsi on lugematu arv ning heal juhul osa neist jõuab täiskasvanud inimeseni, kes võiks ja saaks sekkuda ning last aidata ja toetada. On olukordi, kus märgatakse abivajajat aga reageerida ei osata. Näiteks üks nooruk kirjeldas teraapias, kuidas ta pärast väärkohtlemist läks sinise silmaga kooli aga keegi ei küsinud, mis oli juhtunud, isegi õpetajad mitte. Või kuidas vanemate lahutus tekitab nii suur süütunnet, et soov elada kaob ära ja kooli mitte jõudmine pole seotud laiskusega või murdeeaga, nagu kõik arvavad, vaid traumaga. Mis on toetavad sõnad ning mis mitte, kuidas suunata last teraapiasse ning mis toimub teraapiaseinte vahel.

KOOLITUSEL KÄSITLETAKSE:
*trauma olemust ning selle mõju käitumisele ja arengule.
*kuidas toimub traumaga töö kunstiteraapia ruumis,
*kuidas pakkuda lapsele igapäevaselt tuge traumast toibumisel
*kuidas aidata trauma üleelanud last

KOOLITUSE TULEMUSEL omab osaleja ülevaadet traumatöö põhimõtetest ning teab, kuidas toetada trauma üleelanud last parimal võimalikul moel.

KOOLITAJA: Kunstiterapeut/ psühholoog Helen Tartes-Babkina,  MSc (psühholoogia), MSc terviseteadus (kunstiteraapiad), psühhoanalüütiliste psühhoterapeutide väljaõppes alates 2014.a. Helen Tartes-Babkina jagab oma teadmisi ja kogemusi teraapiatöös laste/noorte traumadega (lein, vanemate lahutus, väärkohtlemine sh. seksuaalne). Ta omab erapraksist, on aastaid töötanud rehabilitatsiooni- ja taastusravimeeskonnas ning teeb koostööd ohvriabi ja lastekaitse spetsialistidega. Helen on Eesti Loovteraapiate Ühingu liige ning 2011. aastast ühingu esinaine. 2010. aastal ilmus Helen Tartes-Babkina raamat: “Kunst abiks lapse ja noore mõistmisel. Kunstiteraapia põhimõtted abiks lapsevanemale ja lastega töötavale spetsialistile”

SIHTGRUPP: Laste ja noortega töötav spetsialist (kõrgharidusega); terapeut, psühholoog, lastekaitsespetsialist, pedagoog, meditsiinitöötaja, noorsootöötaja.

TOIMUMISE AEG: 22.-23.oktoober 2016, kell 10-16
KOOLITUSE MAHT: 12 akad tundi
TOIMUMISKOHT: Weizenbergi 20b, Tallinn

OSALUSTASU:
Registreerumisel kuni 10.10 hind 120 eurot (hind käibemaksuga 144 eurot).
Registreerumisel alates 11.10 hind 150 eurot (hind käibemaksuga 180 eurot).
Hind sisaldab koolitusmaterjale ja praktiliseks tööks vajalikke vahendeid.

 LÕPETAMISEL: Kõik koolitusel osalenud saavad tõendi koolituse läbimise kohta.

 REGISTREERU KOOLITUSELE elektroonselt http://goo.gl/forms/SsLz4eJ87B
või kirjutades tarkustekool@gmail.com

Koolitusel osalemiseks palume registreeruda, kohtade arv on piiratud.

Lisainfo:
E-mail: tarkustekool@gmail.com
Tel: +372 52 41 650