Mitmete inimeste jaoks on haiguse, ebamugavustunde või lihtsalt stressi puhul esimeseks käepäraseks raviks Meditsiinibuda mantra. Ja mitte ainult tavainimesed, vaid ka Tiibeti arstid ja terapeudid kasutavad oma töös ja tervistamisprotsessis meditisiinibuda mantrat. Lisaks sellele, et mantra aitab leevendada haiguseid, aitab see korrapäraselt retsiteerides ka väestada arsti või abistajat. Üle maailma kasutavad miljonid inimesed meditsiinibuda, Bhaisajyaguru (भैषज्यगुरु), mantrat ja eriti Tiibetis, Hiinas ja Jaapanis on sageli Meditsiinibuda esimene varjupaik, kust haiguse puhul abi ja kaitset paluda.

Meditsiinibudat teatakse mitte ainult tema omaduste pärast tervendada, vaid ka neutraliseerida halba karmat. Ta toob head õnne neile, kel on seda vaja ja aitab valgustumise teel. Suutrates on isegi kirjas, et kui sa sosistad Meditsiinibuda nime sureva looma või inimese kõrva, on võimalik tolle hea ümbersünd, olenemata tema senisest karmast. Pole siis ime, et Meditsiinibuda on populaarne mitmetes paikades üle ilma.

Meditsiinibuda mantrat võib retrsiteerida nii sanskriti keeles (nagu on kirjas suutrates), kui tiibeti keeles. Sanskriti keelne mantra tuleneb Bhaiṣajyaguruvaiḍūryaprabhārāja suutrast (भैषज्यगुरुवैडूर्यप्रभाराज सूत्र) ja on järgmine: Tadyatha Aum Bhaishajye Bhaishajye Maha Bhaishajye Bhaishajye Samudgate Svaha. Tiibeti häälduse kohaselt on meditsiinibuda mantra järgmine: Tayata Om Bhekandze Bekhandze Maha Bhekandze Bhekandze Randza Sumungate Soha. Öeldakse, et ei ole vahet, millises keeles Meditsiinibuda mantrat retristeerida – tulemus on sama.

Mantra lugsemise juurde käib Meditsiinibuda visualiseerimine. Mantrate lugemine ka ilma visualiseerimiseta on efektiivne, aga koos visualiseerimisega on tulemus parem, lisaks aitab see treenida meelt. Meditsiinibuda visualiseerides tehakse vahet, kas on olemas traditsioonilise Tiibeti budismi liini õpetajalt saadud õpetuste/mantra ülekanne või mitte.

Kes on saanud Ravibuda ülekande, võivad ennast visualiseerida Meditsiinibudaks, kellest kiirgab välja tervendavat valgust ja mantraid. Kel ülekannet ei ole, visualiseerivad Buda enese ette ja kujutavad ette, kuidas tema tervendavad valguskiired ulatuvad sinu pealae kroonpunktini, ja täidavad su keha tervendava energiaga.

Tiibeti budistlikus traditsioonis on kõik budad väliselt erinevad ja visualiseerides pööratakse tähelepanu kõikidele detailidele. Meditsiinibuda on helesinist, lasuriidi värvi, helendav, täiusik kõigi oma omaduste poolest. Ta kannab mungarüüd, istub täislootosasendis lootose ja kuuketta troonil. Tema nägu on rahulik ja kaastundlik, tema vasakus käes on lasuriidivärvi nektarikauss, mille sisu mitte ainult ei ravi kõiki haiguseid, vaid ka negatiivset karmat, stressi, kannatusi. Tema paremas käes on pöidla ja nimetissõrme vahel mürobalaani taime vars koos arura viljadega. Teda ümbritseb helendav nimbus ja lasuriidi värvi valgus ja mantrat lausudes helendavad eriti Meditsiinibuda kroon, kõri ja süda võimsate seemnesilpide Om (kroonitšakra) Ah (kurgutšakra) ja Hum (südametšakra) abil. Edasi väljub Meditsiinibuda südamest tervendav valgus, mis läbib mediteerija kroonpunkti või südame, täites su tervendava valgusega ja uhtudes välja halva karma ja haiguse, mida võib visualiseeirda musta tossu või suitsuna.

  • Vastavalt õpetusliinile võib visualiseerimine veidi erineda, samuti võib kasutusel olla ka pikem Meditsiinibuda mantra.

Meditsiiniibuda tervendamispraktika
Juhendatud visualiseerimispraktikat saab vaadata Auväärse Zasep tulku rinpotše videost.

Tavaliselt loetakse visualiseerimise juurde mantraid vähemalt 108 korda, selle juures on avatud veeanum ja peale mantralugemist puhutakse veele peale (eelistatult on tegemist siis praktiseerijaga, kes regulaarselt retsiteerib Ravibuda mantrat). Mantratega väestatud vett antakse haigele juua. Mantratega väestatud vett loetakse tervendavaks. Vahel palutakse ka haigel endal mantrat lugeda, või teha seda tema lähedastel. Mitmed Tiibeti meditsiini arstid alustavad oma päeva Ravibuda mantra lugemisega, samuti loetkse mantraid ravimite valmistamise juures, mis annab ravimitele kaasa erilise tervendava väe.

Kõige tähtsam iga praktiseeriva budisti jaoks, aga sama kehtib ka teistele, kes Ravibuda mantrat loevad, on pälvimuste pühendamine praktika lõpus. Selle mõte on see, et kõik pälvimused, mis mantra lugemisest tulenevad, vähendaksid kõikide olendite kannatusi, seega on see ka praktika isetuse arendamiseks.

Öeldakse, et Meditsiinibuda mantra töötab ka siis, kui sellesse usku ei ole, kuid muidugi on usu enda jõud suur ja seega annab see mantra toimele jõudu juurde. Mantrate lugemisi ja mantravett teevad Tiibeti arstid ja terapeudid kõikjal üle ilma tasuta – see on selline tervendusviis, mille eest kunagi tasu ei küsita. Meditsiinibuda mantrat võivad kasutada kõik – seda võib teha paralleelselt Lääne ravimeetoditega, täiendraviga, aga ka iseseisvalt, sest vanu aastatuhandeid vanu tervenduskunstide väge ei saa kunagi alahinnata.

Ravibuda mantra on ka hea meetod ravitsejatele, arstidele, terapeutidele, sest see aitab hoida meele selge ja rahuliku, ja pealegi – palve väge ei saa kunagi alahinnata.

Kokku kirjutanud: Kaia-Kaire Hunt, Tiibeti meditsiini praktik.

Kasutatud on teksti lehelt buddhaweekly.com

Kui soovid saada osa Ravibuda õpetustest, saada mantraülekande ja harjutada Meditsiinibuda praktikaid, oled oodatud vastavasisulisele õpetusele. Nimelt annab augusti lõpus Meditsiinibuda õpetusi Bhutanist pärit laama Lopon Karma Tshewangiga. Vaata lisa SIIT.

Loe lisaks: Tõelise armastuse 4 koostisosa Buddha õpetuse järgi

Osho: armastus ei ole suhe vaid meeleseisund

Meelerahu meistri Thích Nhất Hạnhi elutarkused