Mindfulness praktikate ja klassikalise meditatsiooni sissejuhatav lühikursus toimub viiel õhtul.

Sissejuhatav kursus koosneb viiest praktikaõhtust, kus käime läbi peamised lihtsamad harjutustegrupid, mis meditatsiooni ja mindfulness harjutuste juurde kuuluvad.
Räägime meditatsiooni olemusest ja selle mõjust, räägime meditatsiooni kujunemisest ja erinevatest meditatsiooniliikidest, aga põhiliselt teeme siiski praktilisi harjutusi.

Kursuse eesmärgiks on saada algteadmised ning kogemused klassikalisest meditatsioonist ja mindfulness praktikatest. Erinevaid harjutusi tehes on võimalik igaühel välja valida just talle enim sobivaim praktikaliik, mida hiljem ka iseseisvalt edasi praktiseerida.

Miks teha meelepraktikaid?
Meelepraktikad aitavad luua meelerahu, tuua selgust ja rõõmu igapäevaellu, samuti aitavad nad tulla paremini toime depressiiivsete hetkedega või ärevusega, vähendavad stressitaset, parandavad keskendumisvõimet, aitavad kaasa krooniliste haiguste leevendumisele (näiteks valu vähenemisele) ning võivad luua täiesti uue elukvaliteedi. Meelepraktikad õpetavad, kuidas oma emotsioonidega paremini toime tulla, ning kuidas luua rahulikumat ja rõõmsamat igapäeva. On öeldud, et välismaailm on siseilma peegeldus. Tasub vaid veidi mõtiskleda, kui palju paremaks võib väline maailm muutuda, kui sisemist rahulolu on rohkem.

Kes on oodatud?
Oodatud on kõik inimesed, keda huvitavad erinevad meelepraktikad, kes soovivad luua rohkem tasakaalu ja meelerahu. Eelnevad teadmised ja kogemused pole vajalikud, kuid oodatud on ka juba kogenenud praktiseerijad, kes soovivad luua enda nädalasse hetki, kus meeleharjutustele selleks loodud ruumis keskenduda.

Kursuse kava
I osa – Sissejuhatus meditatsiooni ja mindfulness harjutustesse. Tutvumine oma meelega. 9 puhastava hingamise õpetus. Hingamismeditatsioon.
II osa – Kehameditatsioon. Keha jälgimine. Keha-meele-hinge tasandid ning oskused keskenduda meditatsioonis erinevatele osadele neist.
III osa – Liikumismeditatsioon. Käimis-ja kummardusmeditatsioonid. Teadlikkuse arendamine igapäevaelus.
IV osa – Tühja keha meditatsioon. Valgusmeditatsioon. Otsime vastust küsimusele, kes ma olen. Teadlikkus kaduvusest.
V osa – Pikk harjutuspraktika. Kaastundemeditatsioon.

Meditatsiooniõhtuid viib läbi Kaia-Kaire Hunt, kelle peamiseks õpetajaks on dr Nida Chenagtsang ja seega on kasutusel mitmed Tiibeti meditsiini liinist pärit meelepraktikad. Samuti teeme harjutusi nii mindfulnessi “isa” Jon Kabat-Zinni kui budistliku Theravada traditsiooni varasalvest.

Korralduslik info
Kursus toimub üle nädala esmaspäevaõhtuti kl 18.30 – 20.00, Weizenbergi 20/1.
Kursuse kuupäevad 2019. aastal on: 11.02; 25.02; 11.03; 25.03; 08.04

5-õhtune sari on üks tervikkursus, maksumusega 60 eurot (12 eurot ühe õhtu kohta), kuid tasumine toimub esitatud arve alusel ühes osas enne kursuse algust. Kursuse katkestamisel osalustasu ei tagastata, küll on aga võimalik haiguse vm ootamatul põhjusel jätkata järgmise grupiga.

Registreerimine: https://goo.gl/forms/KYgYjj6A4hBP6FUt2 või tarkustekool@gmail.com

*******************

MUU INFO:
ÕPPEKAVA RÜHMA NIMETUS: Isikuareng
ÕPIVÄLJUNDID: Õpilane teab meditatsiooni ja mindfulnessi olemust, oskab peamiseid meditatsiooniharjutusi ja teab meditatsiooni filosoofiat.
ÕPPE KOGUMAHT: 10 akadeemilist tundi auditoorset tööd
ÕPPEKESKKOND: Õppeklass on mattidega.
ÕPPEMATERJALIDE LOEND: õppematerjale ei ole ette nähtud
LÕPETAMISE TINGIMUSED: tõend väljastatakse kõigil viiel korral osalenuile soovi korral