Tiibeti Ne Džang jooga harjutusõhtud üle kolmapäeva.

Harjutusõhtutega võib liituda jooksvalt.

Tiibeti joogat, Ne Džangi (Tib. གནས་སྦྱངས་), on Himaalaja iidses kultuuris kasutatud keha puhastamiseks, sisemiste kehaenergiate tasakaalustamiseks ning inimese üleüldiseks tervendamiseks.

Tiibeti jooga koosneb lihtsatest hingamisharjutustest, füüsilistest harjutustest (millest enamus küll teostatakse kohapeal istudes) ja enesemassaažist. Võrreldes klassikalise joogaga ei ole siin asanaid, vaid töö käib kanalitega, et tõhustada sise-ja meeleorganite tööd, tasakaalustada sisemist energiat ja rahustada meelt.

(Ne Džang joogal pole siiski pistmist midagi läänemaailmas levinud 5-tiibetlase harjutusega, ei vormiliselt ega sisuliselt.)

Ne Džang tähendab sisuliselt keha energeetika puhstamist. Tiibeti jooga traditsioon pärineb Kalachakra õpetusest, mille on edasi andnud Puton Rinchen Drub ja seda on Tiibeti arstid tervistumiseks retseptina “välja kirjutanud” juba sajandeid. Ne Džang jooga on seega Tiibeti meditsiinis oluline osa.

Harjutuste süsteem sobib kõigile, olenemata tema kehalisest, tervislikust või sportlikust vormist. Vastupidi, neid harjutusi saab suures osas teha isegi füüsilise puudega, ratastoolis või voodis, ning nende sooritamiseks ei ole vaja spetsiifilist keskkonda, riideid ja vahendeid.
Kellele maas istumine ei ole meelepärane, siis neile võib ütelda, et Tiibeti joogat saab kenasti sooritada ka toolil istudes. Painduvust, eelnevaid kogemusi või teadmisi osalemiseks vaja pole 🙂

Tiibeti jooga koosneb 24 harjutusest, millest ühel õhtul jõuame läbi teha umbes pooled, seega igal korral kasutame nii mõndasid juba õpitud, kui ka uusi harjutusi.

Ne Džangi jooga harjutusõhtuid viib läbi Kaia-Kaire Hunt, kes on saanud nii õpetused kui harjutuste edasiandmise loa oma Tiibeti meditsiini õpetajalt dr Nida Chenagtsangilt. Kaia-Kaire on neid harjutusi praktiseerinud 2012. aastast, ja osales ka Tiibeti jooga instruktorite väljaõppel 2013. aastal Innsbruckis ning 2017. aastal Valencias.

Asukoht: Weizenergi 20/1, I korrus (jälgi viitasid!)
Osaluspanus 10 eurot või vastavalt võimalusele. Oled oodatud ka siis, kui sa ei saa rahaliselt panustada, aga kas vaimse või füüsilise tervise pärast on sul vaja toetust.

Alustame täpselt, seega ära jää hiljaks! 🙂
Matid, mille peal istuda, on kohapeal olemas, kui soovid, võid kaasa võtta vahetusjalatsid, sest meie ruumides välisjalanõudega ei käida. Harjutuste tegemiseks pole vaja spetsiaalseid riideid, kuid rõivad võiksid siiski olla mugavad maas (või vajadusel toolil) istumiseks.

2018. aasta esimese poolaasta kuupäevad siis vastavalt: 7.02, 21.02, 7.03, 21.03, 04.04, 18.04, 2.05, 16.05, 30.05.

NB! Eelregistreerimine vajalik – kirjuta palun e-mail: tarkustekool@gmail.com või anna märku Tarkustekooli FB’s, kirjutades kommentaari ürituse alla.